divendres, 9 d’octubre del 2015

Diari d'abord. Descobrir-nos en el camí

Apunts de la lectura de "Un peu al Parlament de Catalunya" que interpel·len el treball municipal realitzat en aquests primers mesos.

0.- Hipòtesi comprovada = Tesi

Tesi 1. L'Ajuntament o l'absència de sobirania.
  • Subordinació a l'objectiu del dèficit, marcat per la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local. Res més -i ho és tot- que la recepta austericida del menú neoliberal que imposen als Ajuntaments. 
  • Promoguda pel govern del PP, tot i que els seus principis fonamentals es deriven del “cop de mercat” que PSOE i PP pactaren l’agost de 2011 per tal de sacralitzar constitucionalment la limitació del dèficit públic i la priorització absoluta del pagament del deute públic en els pressupostos de les Administracions públiques. 




1.- Hipòtesi llibertària.
Castelló en moviment com a mite de Sísif, la cíclica provatura per transformar les vides des de l'Estat:
Sísif, dins de la mitologia grega, com Prometeu, va fer enfadar els déus per la seua extraordinària astúcia. Com a càstig, va ser condemnat a perdre la vista i ha empènyer perpètuament una roca gegant muntanya amunt fins al cim, només perquè tornés a caure rodant fins a la vall, des d'on l'havia recollir i empènyer novament fins al cim i així indefinidament. 

2.- La política com a mofa. L'Ajuntament com a escenari. Els plens com a espectacle.
 “Com més a prop el budell, més difícil ocultar el seu olor”
  • Posar en quarantena l'efectivitat de les mocions que al Plenari s'aproven. 
  • Desgraciadament les mocions responen a un exercici de gesticulació política, per posicionar-se bé en el teatre polític S'aproven acords, mesures, propostes...que mai s'executen. 
  • Les preguntes i demandes d'informació sobre la gestió de l'ens públic són respostes amb qualitat ínfima que ratllen la burla. 

3.- El moll de l'os: La Institució. Com ser impermeables a la seua succió?
  • El nivell de burocràcia és inversament proporcional a la seua efectivitat. 
  • Processos formalitzats, ordenats, reglamentats, dictaminats, detallats, informats... 
  • L'alt nivell de regulació porta al desconeixement ciutadà sobre el funcionament de l'Ajuntament. Conseqüentment el monopoli del coneixement de com es fan les coses quede en mans dels partits polítics. Fora queda la gent, dins roman qui es professionalitza.

4.- Castelló en Moviment com una taca d'oli
  • Ser còmplice de les lluites sense cooptar-les. 
  • Aprofitar la presència institucional per estendre el missatge de ruptura amb el règim i les seues oligarquies. 
  • Esdevenir un nou agent polític amb quatre anys per reforçar discursos i pràctiques alternatives. Suport actiu del/al món associatiu/organitzatiu local. 
  • Màxim rendiment -amb els peus en terra- sobre les oportunitats de la política institucional.
  • Alertes enceses davant les seues limitacions. Ni desencís, ni frustració, ja coneixíem com constreny la institució. 
«Però no podem caure en l’error d’avaluar les victòries només en termes electorals. Encara que ens plantegem guanyar aritmèticament, la victòria no vindrà obtenint 22 regidors, ja que els lobbies s’encarregaran de frenar els grans canvis econòmics. Només triomfarem si aconseguim, des d’avui mateix, activar una gran mobilització ciutadana. Un contrapoder social sense el qual no guanyarem ni hi haurà democràcia.» Ada Colau, entrevista a La Directa. (08/07/2014)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada